Min første kake i fondant

Og jeg er veldig fornøyd :)


Etter å ha sett utallige episoder av Cakeboss bestemte jeg meg en dag for å prøve å lage en kake med fondant trekk og blomster, de ser jo så utrolig flotte ut. Denne kaken skulle jeg ta med på jobb så håpet på et bra resultat. Jeg gikk til innkjøp av litt utstyr etter å ha lest litt på nettet om hva man trenger og startet med å lage blomstene et par dager i forveien.

Her er de på kaken.


Calla liljene er jo utrolig pene blomster og faktisk en av de enkleste å lage også. Rosene var litt mer utfordrene, spesielt de minste, men synes resultatet ble bra. Her finner du et veldig bra begynner sett for blomster, men det finnes utrolig mye i enkelt produkter også.  Kommer til å lage trinn-for-trinn for disse senere.




På sidene laget jeg diamantmønster (litt vanskelig å se på bildet) og la en perlerad rundt kantene i en litt mørkere farge for kontrast. Selve kaken har sjokolade bunn med to lag, romkrem og sjokolade-smørekrem, og smakte godt.

Kaken ble en stor suksess på jobben og jeg er nå blitt hekta på KakeDesign :)

Du finner meg og kakene på både Facebook og Instagram :)

Etiketter: ,