Pakkekake til bursdagsbarnet

Tenkte jeg skulle prøve meg på en pakkekake en dag, så når min venninne fylte 30 år var dette en fin anledning til å gi en bort som en liten ekstra gave. De er faktisk ikke så vanskelige som de kanskje ser ut til å være og de er heller ikke så tidkrevende, så denne er en fin begynner kake.

Her er resultatet :)



Når jeg sier den ikke er så tidkrevende er det fordi man må lage sløyfen noen dager i forveien slik at den rekker å stivne ordentlig, og jeg satte den til og med sammen to dager før jeg faktisk bakte kaken. Dette er jo perfekt når man har dårlig tid og ikke kan stå på kjøkkenet hele dagen før man skal i bursdag. Da kan man bare bake kaken og dekke den med fondant, eventuelt også kvelden før, så er det bare å sette på pynten som allerede er ferdig laget, kjempe kjekt.

Her er sløyfen ferdig produsert :)


Dessverre tok jeg ikke noen bilder mens jeg laget sløyfen, men det finnes mange trinn for trinn på de på nettet og du skal nok se at jeg lager en snart også :) Ett lite tips er å alltid lage noen ekstra sløyfer, også for rundingen som skal på toppen. Det var bare rent tilfeldig at jeg hadde lagd en ekstra av denne også på tampen og det var skikkelig flaks siden jeg lukket lokket på kakeboksen så hardt at den knuste :( Kunne jo blitt krise bare noen timer før bursdagen. Men med litt damage kontroll så ble kaken like god som ny igjen ;) Sløyfen og båndet på sidene er sprayet med perlemorspray for å få den ekstra glansen, den kan du finne her og det er et stort utvalg av farger å velge mellom.

Bursdagsbarnet ble veldig fornøyd med kaken, som var laget med sjokoladebunn og to lag fyll, jordbær og sjokolade. Mmmmmmm......

 Prøv den du også :) Alltid hyggelig å gi noe hjemmelaget som gave.

Du finner meg og kakene på både Facebook og Instagram :)

Etiketter: , ,