Jungelbursdag

 Temafester er svært populært både blandt voksne og barn, så da minstemann feiret 2 årsdagen sin ble det gjort med et ordentlig jungeltema :) Her var det utkledning, fargerike kaker, løve pinata og jungeldekorasjon og alle koste seg fra start til slutt.


 Da jeg skulle kjøpe dekorasjon til anledningen kom jeg over en kjempe kjekk nettside som selger alt du trenger til temafester og andre begivenheter og siden jeg ble så fornøyd tenkte jeg å dele denne videre ;) Viser selvsagt også bilder av kakene som jeg laget og disse vil få egne trinn-for-trinn innlegg snart ;)



Denne giraff kaken synes jeg ble utrolig tøff. En utradisjonell vri på gulrotkake der jeg istedet for fyll på toppen har delt den i to og hatt det i midten ;) Her er det bare å være kreativ så kan en jo lage hvilket dyr som helst. Hvordan jeg lagde den kan du se Her. 


Hovedkaken ble selvsagt pyntet med palmer, sebramønster, jungellys og to ville fondant figurer ;) Her har jeg laget bløtkake med vaniljekrem, bringebærsyltetøy, hakket sjokolade, ferske bringebær og krem. Mmmmmmm.......  Trinn-For-Trinn på denne kaken kan du finne Her, og snart vil figurene også komme på bloggen. 


Dette var første gang jeg prøvde å lage regnbuemuffins og det gikk ikke helt som jeg ville, men artige ble de og det var ikke en eneste igjen etter bursdagen :) Her kan du se hvordan de ble laget.


Så var det dekorasjonen og gjett hvor glad jeg ble da jeg fant denne nettsiden her Bursdag I Boks . Her er det noe for et hvert barneselskap, babyshowers og en drøss med pinatas. Mange forskjellige tema å velge mellom, men for å nevne noen så vil du finne Hello Kitty, Justin Bieber, Byggeplass Fest og Dinosaurer :)


Her er det som kom i vår boks: Bestikk, Plastduk, Fat og Kopper, Servietter, Ballonger, Pinata leker (må ikke puttes i pinata), Happy Birthday banner, Partyposer og Bursdagstuter. Boksen er beregnet for 8 barn og koster selvsagt litt, men antallet passet perfekt denne gangen så da ble det så ;)


For et komplett tema valgte jeg også å slå til med en løve pinata :) Skal si ungene slo lenge på denne før den med litt hjelp ble slått istykker av tantebarnet mitt på 8 år. Vil vel egentlig anbefale å gjøre dette ute og for litt større barn, men moro var det. Pinata'n var fylt med lekene og partyposene som kom i boksen :)

Så er du på leting etter pynt til temafest er Bursdag i Boks absolutt verdt å ta en titt innom ;)

Du finner meg og kakene på både Facebook og Instagram :)


Etiketter: , , , , ,