Super Mario Trinn-For-Trinn

For de som liker Nintendo kan denne figuren på toppen av kaken være midt i blinken :)


Tidligere i innlegget Super Mario Kake viste jeg hvordan kaken ble laget og her kommer Trinn-For-Trinn på selveste Super Mario :)


 
Start med å lage røret som Super Mario hopper ned i. Jeg brukte Leaf Green Pastafarge og tilsatte CMC / Tylose slik at det ville stivne, la dette få tørke i 2 døgn før det skal plasseres på kaken.

 
Med min gode hjelper Fondant Ribbon Cutter, som jeg bruker til nesten hver eneste kake jeg lager, skjærte jeg først ut en strimle i størrelse av den høyden jeg ønsket.

 
Finn noe rundt som du kan bruke som form og lim sammen endene med Spiselig Lim


Skjær så til et smalere bånd.....

 
....og fest med spiselig lim og plasser nederst på det første båndet. Dette bildet viser nå røret opp ned og det er mye lettere å få en rett kant når det nå kan settes til side mens limet tørker.


Så var det over til Mario :) Nå synes jeg at føtter er noe av det vanskeligste på figurer så at Mario ble plassert i et rør passet perfekt ;) Så her har jeg bare brukt en rimelig stor klump med Rød Fondant til kroppen og kjevlet ut litt Blå Fondant som en del av selebuksen og lagt rundt.
 

 
Ett par bukseseler.

 
Fest selene med spiselig lim og trill ut 4 små gule knapper til både fram og bakside. Bruk gjerne et Ball Tool til å lage små innhuk der armene skal sitte.

 
Må si jeg var skeptisk til hvordan Mario kom til å se ut slutt.. ;) Ikke akkurat noen likhet her, men når alle detaljene er på plass så blir det bra :) Trill ut et rundt hodet og prøv å forme det litt til med hake. Sett så på en storrund nese og skjær ut øyne av hvit fondant. Til pupillene har jeg brukt Blå Spiselig Tusj og tegnet på. 

 
Her ser han veldig streng ut, men det blir bedre når hatten kommer på ;) Igjen har jeg brukt spiselig tusj til å tegne på både bart og øyenbryn, men det kan selvsagt brukes fondant til dette om du ikke skulle ha slike tilgengelig.

 
Hatten formet jeg til av en ball av rødfondant som jeg plasserte på hodet. Bruk fingrene til å trykke den forsiktig utover slik at den passer hodestørrelsen og form. Lag så en smal kant foran og gi litt høyde på toppen.

 
Så var det bare armer og hender igjen og jeg valgte å plassere figuren i røret før jeg så limte de siste delen på plass. Så var det bare å feste på kaken og servere :D

 Kanskje den mest avanserte figuren jeg har laget så langt så ble selv overaskende fornøyd med resultatet, men anbefaler å gi den et forsøk om du har en Nintendo fan i familien eller vennegjengen :). Håper ihverfall dette ga noen ideer eller tips til et modelleringsprosjekt og er det noe du lurer på, svarer jeg gjerne på mail eller FB :)

Takk for titten :)

 
Du finner meg og kakene på både Facebook og Instagram :)

Etiketter: