Valentinsdag kake

Den aller beste måten å vise at du er glad i noen må vel være med kake :) Bringer derfor fram dette innkegget av hjertekaken jeg lagde til farsdag for ett par år siden, men som også passer perfekt til Valentinsdagen i dag :D Håper du får en fin dag med din kjære!

En håndlaget rose og flere små blomster trykket ut med utstikkere var alt som skulle til for et elegant og enkelt design og selvsagt kunne denne også ha passet til andre anledninger, som dåp, årsdager, mors- og farsdag eller jubileum. Videre kan du se hvordan kaken ble laget Trinn-For-Trinn.


Start med å lage blomstene helst et par dager i forveien. Som du kan se på bildet har jeg lagt små biter av tørkepapir under de nederste bladene som gjør at de vil stivne i denne fasongen. Hvordan jeg lager rosene kan du se nøye beskrevet i innlegget Håndlagde roser Trinn-For-Trinn.


Jeg har lenge ønsket meg en hjerteform og slo til og kjøpte denne Wilton Sweet Heart formen til anledningen og det kommer nok mange flere der jeg kan få bruk for den ;) Oppskriften jeg brukte på denne Red Velvet kaken vil bli lagt ut på siden Oppskrifter snart.


Her er kaken ut av ovnen og snudd opp ned på en rist til avkjøling. I mellomtiden lages en silky Cream Cheese Frosting til å fylle kaken med :)


Smelt 200 g hvit sjokolade og sett til siden.



Pisk så opp 3 dl Fløte og 1 dl sukker.


Bland så :
250 g Kremost Naturell 
60 g usaltet Smør
2 ts Vanilje Extract


Rør til slutt sammen alle 3 delene og så er den Silky Cream Cheese Frostingen klar :) Og denne er skikkelig god, rett og slett himmelsk!


Den herlige røde fargen gir denne kakebunnen det lille ekstra  :)


Så fylte jeg kaken og la også et tynt lag på utsiden.


Hjerteformen var faktisk veldig lett å trekke. Start med den nederste spisse enden og jobb deg oppover begge sidene til de møtes.


Etter å ha skjært vekk all overflødig fondant ble blomstene, som allerede er ferdiglaget, festet på kaken med Spiselig Lim. Plasser gjerne noen Røde Sukkerperler i senteret av de små Eple Blomstene og også noen få rundt om kring på kaken til pynt.

Plasser så en rad med epleblomster langs kanten og du har en kjempe fin og elegant kake som kan brukes i mange anledninger. Takk for at du tok en titt og lykke til med din neste kake :D



Du finner meg og kakene på både Facebook og Instagram :)

Etiketter: , , , ,