Sjokolademousse med granateple

Mange kjenner til den berømte tidsklemmen og med jobb, hjem og barn er det ikke alltid en har tid til å stå på kjøkkenet i timesvis for å lage noe til en får besøk på kvelden. Derfor har jeg nå laget en liten samling med Desserter på 1-2-3 der ikke alt er laget fra bunnen av, men med litt ekstra innsats på presentasjon blir den absolutt 5 stjerners :D


Denne enkle desserten er absolutt en som må prøves :) Rik og fyldig sjokolademousse med granateplestener, krem og sjokoladekjeksstang er akkurat hva en trenger en mørk og kald vinterkveld ;)




Jeg brukte 2 av denne ferdigpakken med Daim fra Freia. Enklere kan det ikke bli ;)


Tror nok 1 pakke holder lenge til 6 personer, men mine serveringsglass var så store at jeg måtte fylle litt ekstra opp ;)


Presentasjonen kan totalt forandre en dessert, så i stedet for å servere i bolle og med skåler er det lurt å finne fram noen flotte glass og porsjonere ut på forhånd. Sett så til avkjølning i kjøleskapet.


Pisk opp litt krem, tilsatt litt vaniljesukker.


Denne sprøytetippen synes jeg er kjempe tøff og endelig fikk jeg en anledning til å bruke den :D Alle har selvfølglig ikke en slik liggende, men bruk det du har og gjør noe flott ut av kremen ;)


Så var kremen på plass og desserten er straks klar :)


Kjempe spennende å bruke granatepler for aller første gang og absolutt en frukt jeg kommer til å bruke igjen, passet perfekt til sjokolade. Del granateplet og skrap ut innmaten, 1 eple var mer enn nok til alle 4 posjonene. Til å sette prikken over i'en på denne desserten pyntet jeg med noen mynteblader og herlige sjokoladekjeks :) Mmmmmm......

Da er det klart for servering og jeg synes det absolutt er lov til å bruke posedesserter så lenge en legger litt hjerte i dekorasjon :) Sett deg heller ned å slapp sammen med venner eller familie og nyt litt herlig sjokolademousse :D



Du finner meg og kakene på både Facebook og Instagram :)


Etiketter: