Dåpskake til tvillinger

Dobbel lykke! Det er ikke alltid kun ett barn som skal feires så her er en variant av en tvillingkake perfekt til dåp :)


Ta en titt innom og se hvordan den lages, jeg linker som vanlig opp mot verktøy og ingredienser som er brukt og kan kjøpes i Kakeboksen sin nettbutikk :)


Når det kommer til pynten på denne kaken er den veldig lett å lage om en har det rette verktøyet. Alt kan lages opptil flere dager i forveien så når kaken er stekt, fylt og trekt er det bare å dekorere :) Jeg er en stor fan av Alfabetklossene og bruker de jevnlig på mine kaker :) Fyll bokstavene og skjær av overfløding fondant med en plast kniv (vanlig kniv vil ødelegge formen). Sett de så noen minutter i fryseren og bokstavene kan presses ut, enkelt og greit. 


Til babyene har jeg brukt en Baby 5 Silikonform. Fondanten har jeg farget med Wilton Pastafarge Hud/Beige før den trykkes godt ned i formen og settes i fryseren. Babyen kan du kle med dåpskjole eller kun en bleie, blomster eller krone på hodet eller hva du skulle ønske :) Eget trinn-for-trinn innlegg finner du Her.


Utstikkeren til teppet kan du finne Her eller skjære ut selv for hånd. Kanten ble pyntet av et mønster av blå og grønn fondant slik at det ikke ble så kjedelig.


Disse handy blomsterutstikkerne kom med i en kjempe fin startpakke for de som vil lage blomster, men Epleblomst Utstikkere Sett/4 er også et bra alternativ. Jeg bruker litt CMC / Tylose i fondanten slik at de stivner til og beholder formen.


Disse Sommerfugl Utstikkerne bruker jeg så ofte jeg kan, de er så utrolig yndige på kaker :) Og trinn-for-trinn finner du Her.


En kan selvfølgelig farge fondanten før en trykker ut blomstene og sommerfuglene, men jeg valgte denne gangen å å bruke Blått og Grønt glanspulver. Bruk en liten malepensel og stryk pulveret forsiktig utover :) Dette gir en utrolig fon farge effekt.

Nå er all pynten klar til å plasseres på kaken :) Bruk litt Spiselig Lim slik at alt er festet godt. Søteste dåpskake til 2 små søte gutter er klar for feiring :) Takk for at du tittet innom og håper det ga inspirasjon til å bake i helgen :)




Du finner meg og kakene på både Facebook og Instagram :)

Etiketter: ,