Lynet McQueen med venner

Her kommer en ny versjon av Lynet McQueen kake med resten av vennene fra Radiator by :) En sikker vinner i de fleste smågutters bursdagsselskap!


Mange av kakene jeg lager krever en god del utstyr til pynten, men denne kaken er perfekt for de som ikke ønsker å gå til innkjøp av verktøy som koster skjorta, kun for en kake ;) Her formes og skjæres det meste for hånd og bilene er ekte leker :)



En behøver selvsagt ikke ha med alle elementene på kaken, men ønsker du å lage et frittstående Piston Cup skilt trenger du dette: Litt Rød Fondant, Spiselig Lim, Clikstix Store Bokstaver, grillspyd og CMC / Tylose slik at fondanten stivner.


Her har jeg kjevlet ut fondanten til et passe stort rektangel etter å ha tilsatt stivelsespulveret. Før grillspydene rulles inn på hver sin side stryker jeg på litt spiselig lim slik at det festes godt. Husk det er viktig at denne delen lages minimum 2 dager i forveien, legg den til side for å lufttørke på et mørkt sted.


Sjakk mønsteret til sidene på øverste etasje har jeg trykket ut med denne firkantede utstikkeren med ejektor, men med en linjal og kniv vil du få ett like så fint resultat :)


Alt av pynt på kaken blir festet med spiselig lim, som ett alternativ er det også mulig å pensle litt vann på delene slik at fondanten klistrer seg. Og for å se hvordan jeg stabler kaker kan du ta en titt Her.


Siden jeg har sett Biler 1 filmen ca 1000 ganger var det ikke vanskelig å komme opp med ideer til dekorasjonen ;) Grand Canyon, kaktuser, veikjegler og skilt, alt formet og skjært for hånd. Siden jeg lager en del kaker kjøper jeg heller Hvit Marshmallow Fondant 1 Kg og farger så selv. Fargene er ganske dyre, men kan derimot brukes igjen senere, mens fondant som er åpnet må brukes innen 1 uke.


Guido og Luigi driver butikken Casa Della Dekk og måtte bli med på kaken :D Dekkene har jeg trykket ut med en stor og en liten sprøytetipp, og de har selvsagt hvite striper ;) Siden denne kaken var for en dobbel 5 årsdag har jeg skrevet alder på veiskilt rundt om på kaken med Spiselig Tusj , har du ikke en slik kan alternativet være å bruke tynne strimler av fondant.


Bill og Hippibuss på Route 66 ;)



Selv om jeg denne gangen har brukt lekebiler kan også de selvsagt modelleres. Ta en titt på dette innlegget, Biler kake, om du vil se mine fondant versjoner av Lynet, Finn McMissil og Hippibuss :)

Og med skiltet plassert på toppen er kaken klar for bursdagsfeiring :) Håper du fikk noen ideer til en kommende bursdag og takk for at du tittet innom :)

Og her også som en Biler 2 versjon ;)


Du finner meg og kakene på både Facebook og Instagram :)

Etiketter: , , ,