Pakkekake til konfirmasjon

Begynner å bli ei stund siden konfirmasjonstid, men her kommer ett kort innlegg av pakkekaken jeg lagde til Ida Emilie.


Linker som vanlig til hvor verktøy og produkter jeg bruker kan kjøpes og har en fin oppskrift på hvordan en slik sløyfe lages, slik at du kan prøve selv :)




Sløyfen på kaken ser kanskje vanskelig ut å lage, men det er faktisk noe av den enkleste pynten ;) Båndene må lages minimum 2 døgn før sløyfen skal monteres og for trinn-for-trinn på hvordan det gjøres kan du ta en titt på innlegget Pakkekake til Dåp.


Ett av mine mest brukte verktøy er Alfabet Blokker, kunne ikke vært foruten ;) Dette er en silikonform hvor fondant presses ned i formen og settes så i fryser i ca 10 min. Bokstavene er nå lett å trykke ut av formen og klar til bruk. Veldig enkelt og veldig pent på kaken :D Sommerfugl Utstikkeren er også en av mine favoritter til kaker og har laget ett eget innlegg med trinn-for-trinn som du finner Her.

God Søndag til dere alle og lykke til med bakingen :D Og for å se flere av mine pakkekaker kan du ta en titt Her. Finnes noe for en hver anledning ;)


Du finner meg og kakene på både Facebook og Instagram :)

Og en til bursdag :



Etiketter: ,