Enkel og flott dåpskake

Stor etterspørsel på dåpskaker om dagen og denne yndige kaken laget jeg til søte lille Martine :) Synes ofte det enkle er det beste og dekorasjonen på kaken lages kun med hjelp fra silikonformer og utstikkere som gjør at det ikke er spesielt vanskelig ;)

Etter jul vil jeg starte  som konsulent for Kakeboksen.no og vil holde Homeparties her i Trondheim for de som er interessert i produktene og tips og råd innen bruksområder og teknikker :) Mer informasjon kommer nærmere oppstart, men dette blir gøy :D



Her har jeg laget lille sovende Martine med smokken og bamsen :) Med en hjerteutstikker har jeg laget teppet og silikonform til babyen. Bamsen er også en silikonform og kommer med mange små søte babyfigurer :) Liker å lage den med to farger for litt kontrast. For å se hvordan babyen lages og påkledning finner du dette samt flere inspirasjonsbilder Her.


Her er kakene mine klare til å trekkes med MMF. Dette er min absolutte favoritt, Red Velvet! Verdens beste kake ;)


Om du vil se hvordan jeg stabler kakene kan du ta en titt på innlegget Dåpskake med Conversesko. Fatet er trukket med MMF slik at det også kan pyntes og går i ett med kaken ;)


Elsker å bruke blomster på dåpskaker og her har jeg blandet ut 3 forskjellige farger i rosa i tillegg til noen hvite. Utstikkerne er Epleblomst og Margeritt begge kommer i sett med 4 størrelser :) Mini sukkerperler i hvit og rosa er festet med litt spiselig lim i midten.


Til tall og bokstaver bruker jeg Clikstix Script utstikker. Dessverre kommer ikke disse med ejektor men der finnes andre alternativer i skrifttype som gjør det, de er noe letter å bruke.


Så er blomstene festet med spiselig lim og selv med ett enkelt utseende lager de liv i kaken :)

Plasser den søteste babyen på toppen og kaken er klar :) Med de rette redskapene kan alle lage de flotteste kaker :) Håper du har noen spennende bakeprosjekter på gang og takk for at du tittet innom :)

 Du finner meg og kakene på både Facebook og Instagram :)


Etiketter: ,