Fantorangenkake

Forrige helg laget jeg igjen en artig Fantorangenkake! Veldig mange små elsker denne kule krabaten fra barne-tv og synes at det absolutt er på tide at jeg nå også får en trinn-for-trinn ut på bloggen ;)


Denne kaken lagde jeg til Sander sin 1 årsdag for en tid tilbake og med mye farge blir det absolutt en leken kake :) Tar du en titt videre får du beskrivelse på hvordan jeg har laget pynten og også et glimt av kaken jeg nå lagde for Helene.




Jeg starter alltid med å lage pynt som behøver å stivne før den settes på kaken. Slik som dette 1 tallet som jeg tilsetter CMC/Tylose pulver før jeg kjevler ut fondanten. Mengde er 1 ts per 250 g fondant eller annen masse, så her justerer du bare etter hvor mye du trenger. Lag gjerne slik pynt minimum 2 døgn før det skal brukes. 1 tallet vil så kunne stå oppreist på kaken ;) For å få litt tykkelse har jeg kun brukt utstikkeren til å markere omrisset for så å skjære det ut med kniv i etterkant.



Her er det plassert på kaken og for at det skal kunne stå støtt har jeg satt i en tannpirker under og ned i kaken. Bananene har jeg farget ut med Golden Yellow pastafarge og for det sorte rusket på endene har jeg brukt svart spiselig tusj :)




Bokstavklosser er så fine å bruke til barnekaker og dåpskaker, utrolig dekorative. Her syntes jeg det passet fint å bruke mange farger da jeg ønsket en livlig kake ;) Klossene lages med en silikonform og er derfor også veldig enkle å lage.



Til selveste Fantoangen har jeg allerede laget et eget innlegg med fremgangsmåte. Ta en titt Her så kommer du direkte til innlegget :)


Til slutt har jeg laget en perlerad med denne silikonformen for å pynte kanten av kaken. Veldig grei å bruke og skjuler eventuelle ujevnheter ;)

Nå er alle elementene ferdige til å settes på kaken og Fantorangen er klar for barnebursdag :) Nedenunder ser du også en litt mer jentet versjon som jeg lagde til Helene :D Ønsker deg lykke til med bakingen og skulle du ha noen spørmål er det bare å legge igjen en kommentar så hjelper jeg gjerne. Takk for at du tittet innom og håper du har hatt en fantastisk Søndag :)

Du finner meg og kakene på både Facebook og Instagram :)







Etiketter: , ,