Minni Mus kake!

Er det snart tid for barnebursdag? Her kommer en variant av bursdagskake som sikkert vil imponere bursdagsbarnet hvor du ikke behøver å lage en 3D figur. Veldig fint alternativ, mye enklere og metoden kan selvsagt brukes til hvilken som helst tegneseriefigur :D



Ta en titt innom for noen lure triks til din neste barnekake :D
 


Jeg har null talent når det kommer til tegning :p Så for å få laget en mal googlet jeg meg fram til ett fint bilde av Minni, forstørret det til passe størrelse, la over bakepapir på skjermen og tegnet opp strekene :D Mye lettere og absolutt mye bedre resultat!


Her har jeg kjevlet ut svartfarget fondant og klippet ut Minni Mus. For at bakepapiret skulle ligge flatt brukte jeg noen sprøytetipper.


Bruk så en kniv til å skjære rundt. Ser litt rar ut nå, men blir fin når de andre delene kommer på plass ;)


Klipp så ut neste del som skal brukes og kjevle ut litt hudfarget fondant. Fargen jeg bruker til dette er Ivory pastafarge.


Pensle litt vann mellom lagene slik at de blir sittende fast i hverandre.


Jeg hadde tenkt å lage selve ansiktet med fondant, men kom på en metode som ville bli lettere og penere. Legg bakepapiret tilbake på fondanten og rip forsiktig inn omrisset av munnen med ett modelleringsverktøy eller noe annet du har tilgjengelig.


Spiselig tusjer er veldig kjekke å ha om du driver å lager barnekaker, jeg bruker de i alle fall ofte til små detaljer som det vil være vanskelig å bruke fondant til. Kommer i alle mulige farger og med både tykk og smal spiss. Så da var det bare å tegne etter strekene i fondanten. Har du ikke slike så er det selvsagt mulig å bruke fondant.


Så gjorde jeg det samme med øyne og nese.


Nå begynner Minni virkelig å ta form :D

 
Til det hvite i øynene brukte jeg hvit spiselig farge og en tynn pensel til å male på. Igjen så er det mulig å bruke hvit fondant, men skjær da ut dette før du legger på de svarte detaljene i etterkant. Nå er selve Minni ferdig og det som er fint med slik pynt er at den kan lages dager i forveien og være klar til å legges på kaken når det er klar.


Minni må selvsagt ha en liten sløyfe og jeg tenkte å lage ett eget lite innlegg om hvordan det gjøres snart ;)



Også måtte jeg prøve de nye bokstavutstikkerene (tappits) som jeg har kjøpt på ebay. De passet jo bare perfekt da de har ett Disney preg i skrifttypen ;)

Plasser så alt på kaken og du har en morsom og flott bursdagskake med bursdagsbarnets favoritt tegneseriefigur :D Lettere enn å modellere, men om du kunne du tenkt deg en mer avansert versjon så har jeg laget en tidligere som du kan ta en titt på Her.  Lykke til med din neste bursdagskake og takk for at du tittet innom :D

 
Du finner meg og kakene på både Facebook og Instagram :)


Etiketter: , ,