Søt rosa dåpskake!

I dag ble en liten prinsesse døpt og jeg var så heldig å få lov å lage dåpskaken :D Ble den ikke super søt...? Jeg elsker rosa og siden jeg har små gutter selv er det utrolig artig å få lage jentekaker av og til ;) Selve kaken var en Red Velvet med Creamy Cheese Frosting som gir den ekstra wow faktoren når den åpnes og har en knall rød bunn :D Nydelig!


For å unngå å gjenta meg selv i hvert innlegg, linker jeg til egne trinn-for-trinn beskrivelser som jeg allerede har laget for hver av elementene som finnes på denne kaken :D Ta en titt innom om det er noe DU kunne tenkt deg å prøve selv :D
 


Diamantmønster gir et elegant preg på kaken og er faktisk veldig lett å lage. Dette mønsteret passer også fint til bryllup og andre festkaker og ser utrolig stilig ut, men som sagt veldig enkelt. Klikk deg videre Her for eget beskrivende innlegg om hvordan det gjøres.

 
Bokstavklosser er ordentlig fine og går igjen på veldig mange av mine dåpskaker. Egen trinn-for-trinn beskrivelse finner du ved å trykke Her. Der vil du også finne flere morsomme alternativer til hvordan de også kan brukes på fks bursdagskaken ;)


Roser passer på alle kaker og om du lurer på hvordan også du kan få det til er det bare å titte Her. Veldig kjekt å kunne ;)


Jeg elsker å lage denne lille søte babyfiguren til dåpskakene :D De er jo bare så skjønne! Nå har jeg lagd ganske mange, så ta en titt Her for å se hvordan de lages og få inspirasjon til forskjellige måter å kle og pynte babyen på :D


Sommerfugler er også en tro gjenganger på kakene mine :D Og passer likegodt til gutt som til jente. Har du lurt på trikset for å få vingene til å stå ut som om den flyr, finner du beskrevet Her. Husk det er de små detaljene som gir den ekstra WOW faktoren ;)

Da var pynten klar og husk at om det virker som mye å gjøre, så kan all pynten lages flere dager i forveien. Veldig koselig å sitte på kveldstid å lage og uten stress den dagen kaken skal være klar. Lykke til med bakingen, håper DU ble inspirert til å prøve noe nytt :D
 
 Du finner meg og kakene på både Facebook og Instagram :)
 
 

Etiketter: