Romantisk ruffleskake!

I dag kommer et lite bildedryss av denne romantiske bryllupskaken jeg lagde i sommer :D Dette er en ruffleskake som er navnet på metoden benyttet for å legge fondanten rundt sidene. Utrolig nydelig til bryllup, dåp og fest :)


Siden jeg allerede har laget et trinn-for-trinn innlegg om denne metoden vil jeg denne gangen linke opp mot dette i tillegg til hvordan jeg lager rosene. Håper du også får lyst til å prøve :D



Designet ble laget etter ønske fra brud og brudgom slik at den passet perfekt inn i stilen og omgivelsene til bryllupet. Flinkeste Tone (bruden) er også kjent som Fru GodTid fra hennes blogg om hverdagen, interiør, hobby, foto og fritid. Utrolig mye fint og kreativt, bare ta en titt Her. Og om du synes det ser ut som noe mangler på toppen av kaken er det fordi Tone selv hadde laget et søtt vimpelskilt som jeg dessverre ikke har bilde av ;)



Å lage ruffles er ikke vanskelig, men det tar nokså lang tid når kaken er så stor som denne ;) Har du lyst til å se hvordan det gjøres kan du ta en titt Her. Kjempe søtt på en yndig dåpskake fks og til kaker hvor du ønsker en vintage look ;) Og passer perfekt med et par Nydelige roser av fondant.

Takk for at du tittet innom og håper du ble inspirert til å prøve deg på en Ruffleskake :) Ønsker DEG en riktig god helg og lykke til med bakingen :D

Du finner meg og kakene på både Facebook og Instagram :)


Etiketter: , ,