Spiderman Mini-cupcakes!

Ofte har jeg ett spesielt design i tankene når jeg lager cupcakes, men veldig mange ganger finner jeg ikke en form som passer til det jeg har tenkt. Så denne gangen da jeg skulle lage Spiderman cupcakes til minstemanns superhelt bursdag, ble jeg å lage de selv i Photoshop :D

 
 Som nybegynner i Photoshop tok det mange timer før jeg fikk det til, men det skal du slippe for i dette innlegget ligger malen jeg har brukt :D
 

 
Jeg startet med å lage vaniljecupcakes i vanlige former noen dager i forveien og la de i fryseren så de var klare til bruk. Det er alltid lurt å gjøre unna så mye som mulig før selve dagen ;) Siden disse var ment for småfolk så ble det mini-cupcakes for å minske mengden av kaker og søtsaker som ble satt fram ;)

 
Spiderman er den kuleste av alle superhelter (i følge bursdagsbarnet) :D Over ligger malen til spidermanmasken som jeg brukte på toppen. Trykk på bildet så vil du få en større versjon, lagre det så på din data. Ta opp ett Word dokument og Sett inn. Bilde skal da være i samme størrelse som jeg brukte og så er det bare å printe.
 
 
Klipp så ut alle bitene.

 
Og bruk dobbeltsidig teip på baksiden av to masker før du så legger en tannpirker i midten.


Klipp så tannpirkeren til den lengden du trenger og du har den tøffeste dekorasjonen til å pryde toppen :D
 

 
Og her er malen til Mini-cupcakesene :D Trykk på bildet og følg samme framgangsmåte som spidermanmaskene. Lim inn bildet så mange ganger du får plass til på arket og print ut.

 
Litt dobbeltsidig teip på den ene enden så sitter de godt sammen ;)


Her er de ferdige formene og jeg tror faktisk jeg aldri kommer til å kjøpe i butikk igjen ;) Nå skal jeg lage en mal for vanlig størrelse også. Min første gang med å bruke maler fikk meg absolutt lyst til å fortsette :) Og en stor takk til Tonerose Design med sine fantastiske trykksaker (og kaker) som ga meg inspirasjon og lyst til å prøve :D
 
Takk for at du tittet innom og lykke til med din superhelt feiring :D Vil du se hva mer jeg lagde for min Super-gutt kan du ta en titt på innlegget Her.
 
Du finner meg og kakene på både Facebook og Instagram :)


 

Etiketter: , ,