mandag 5. oktober 2015

Spiderman Halloween Gresskar!

Det er ikke kake, men siden det snart er Halloween dytter jeg opp innlegget om det kule Spiderman gresskaret som jeg lagde for guttene i fjor :D Skal si det var stas da de våknet og gresskaret var tent om morgenen :D Dette er første gang jeg skjærer ut en gresskarlykt og det var ikke så vanskelig, bare veeeeldig tidkrevende ;)


Har du også en superhelt fan hjemme og lyst på ett utradisjonelt gresskar til Halloween er det bare å titte innom :)


Start med å finne fram en bolle, skarp kniv, isskje og selvsagt ett stort fint gresskar :) 


Så skal lokket skjæres og ett viktig tips her er å skjære på skrå nedover slik at det ikke faller nedi når det settes på plass igjen ;)


Bruk isskjeen til å renske ut innmaten og en del av "veggen" på den siden du skal skjære i. Det vil da bli lettere å få lyset til å skinne gjennom spindelvevet som vi skal lage.


Før vi begynner så er det lurt å tegne på mønsteret. Nå er ikke jeg spesielt god til å tegne så jeg klippet ut en mal som jeg tegnet rundt slik at begge øynene ble identiske ;) Ta så utgangspunkt midt mellom øynene og tegn spindelvevet.


Øynene er skjært ut, mønsteret er påtegnet og jeg har akkurat startet å skjære ut spindelvevet :D Husk, ikke ha lys i gresskaret mens du gjør dette :p Bruk den skarpe kniven og lag to streker tett inntil hverandre langs en og en strek. Så skjærer du igjen i det samme snittet (litt på skrå) slik at du får vippet ut det ytterste laget av skallet. For å gjøre hver linje i spindelvevet litt dypere slik at lyset skinner bedre igjennom, tok jeg helt til slutt ei tynn heklenål og rensket bort en del av kjøttet (men ikke helt gjennom) :D Pirkete og tidkrevende, men tilslutt vil du ha ett superkult Spidermangresskar :D
Etter ca 2 timer ble vårt Spidermangresskar ferdig og klar til å skremme små barn på Halloween ;) Håper du også fikk lyst til å prøve og takk for at du tittet innom.
HAPPY HALLOWEEN !!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar