Spiderman Halloween Gresskar!

Det er ikke kake, men siden det snart er Halloween dytter jeg opp innlegget om det kule Spiderman gresskaret som jeg lagde for guttene i fjor :D Skal si det var stas da de våknet og gresskaret var tent om morgenen :D Dette er første gang jeg skjærer ut en gresskarlykt og det var ikke så vanskelig, bare veeeeldig tidkrevende ;)


Har du også en superhelt fan hjemme og lyst på ett utradisjonelt gresskar til Halloween er det bare å titte innom :)


Start med å finne fram en bolle, skarp kniv, isskje og selvsagt ett stort fint gresskar :) 


Så skal lokket skjæres og ett viktig tips her er å skjære på skrå nedover slik at det ikke faller nedi når det settes på plass igjen ;)


Bruk isskjeen til å renske ut innmaten og en del av "veggen" på den siden du skal skjære i. Det vil da bli lettere å få lyset til å skinne gjennom spindelvevet som vi skal lage.


Før vi begynner så er det lurt å tegne på mønsteret. Nå er ikke jeg spesielt god til å tegne så jeg klippet ut en mal som jeg tegnet rundt slik at begge øynene ble identiske ;) Ta så utgangspunkt midt mellom øynene og tegn spindelvevet.


Øynene er skjært ut, mønsteret er påtegnet og jeg har akkurat startet å skjære ut spindelvevet :D Husk, ikke ha lys i gresskaret mens du gjør dette :p Bruk den skarpe kniven og lag to streker tett inntil hverandre langs en og en strek. Så skjærer du igjen i det samme snittet (litt på skrå) slik at du får vippet ut det ytterste laget av skallet. For å gjøre hver linje i spindelvevet litt dypere slik at lyset skinner bedre igjennom, tok jeg helt til slutt ei tynn heklenål og rensket bort en del av kjøttet (men ikke helt gjennom) :D Pirkete og tidkrevende, men tilslutt vil du ha ett superkult Spidermangresskar :D
Etter ca 2 timer ble vårt Spidermangresskar ferdig og klar til å skremme små barn på Halloween ;) Håper du også fikk lyst til å prøve og takk for at du tittet innom.
HAPPY HALLOWEEN !!

Etiketter: ,