Moro Farsdagskake!

Da er det igjen 1. Movember og måneden full av den stilfulle barten, men denne artige kaken passer også til andre anledninger ;) Kanskje har du en far, bror, onkel, kamerat eller kjæreste som fortjener en helt spesiell overraskelse :) Og har du ikke mye kakedekorasjonsutsyr er denne kaken perfekt, for her håndskjæres nesten alt.


Kom innom og se hvordan jeg har gjort det :D


Svart fondant (eller annen masse du har tenkt å bruke) kan du enten kjøpe ferdig farget eller farge selv med pastafarger. Synes du det er vanskelig å skjære ut barten for frihånd kan det være greit å tegne seg en mal som en kan følge.

Har du sprøytetipper i to forskjellige størrelser er de perfekte til å stikke ut øyne med :)


For at det skal passe perfekt på kaken er det lurt å finne fram formen som du skal bruke slik at målene blir rett. Siden dette er en ordentlig herrekake lagde jeg også en monokel ved å trykke ut en sirkel med to store sprøytetipper. Har du ikke dette tilgjengelig er der bare å finne noe på kjøkkenet som har passe stor størrelse ;) Og en hatt på toppen :D


Som den siste lille detaljen satte jeg en sløyfe på framsiden, akkurat som en ekte gentleman ;) Sløyfen lages i 3 deler hvorav to er like og bindes sammen på midten av den siste delen. Pynt etter ønske :)

Så var min farsdagskake til pappa klar :) Stilig, moro og veldig passende i Movember måned ;) Håper du fant insirasjon til en fantastisk kake og tusen takk for at du titter innom :) Ønsker alle en riktig god Søndag!

Du finner meg og kakene mine både på Facebook og Instagram :)

Etiketter: , , , ,