Vårkake i vakre pastellfarger!

Det er vår i luften, Påsken står for tur og tid for å lage vakre kaker i pastellfarger :D Beste årstiden som finnes!


Titt innom og se hvordan jeg har gjort det trinn for trinn :)




Her har jeg funnet fram noen av blomsterutstikkerne mine med ejektor. Disse er super enkle å bruke og lager fine små blomster til å dekorere kaken. En god blanding av forskjellige former og størrelser er flott, men bruk de du har tilgjengelig eller invester i ett sett som du liker.


Start med å farge fondanten eller den massen du har tenkt å benytte. For pastellfarger behøver du kun en bitte liten del og det er lurt å starte med kun en liten dråpe tilført med en tannpirker. Tilfør så mer om det behøves og blir fargen for sterk må det tilføres mer av den hvite massen. Fargene jeg brukte var Konge Blå, Sitron Gul, Rosa og Leaf Green og alle av merke Wilton. Før du kjevler ut er det lurt å tilsette litt CMC/Tylose pulver i massen. Dette gjør at blomstene stivner raskere i den formen du gir dem. Kjevle så ut fondanten, trykk ut blomsten, press ned ejektoren mot underlaget, løft opp og press ut blomsten med ejektoren igjen :) Nå har du noen enkle søte blomster. Til å gi blomstene litt liv kan du bruke litt sølvfolie og la de stivne i forskjellige former.


Dette er absolutt min mest brukte utstikker :) Sommerfuglene passer på mange forskjellige type kaker og spesielt nå når vi går mot sommer :D Jeg har allerede laget en egen trinn for trinn som du kan finne Her med ett lurt tips til hvordan du får de til å "fly" :)


Det hjelper å øve :D Dette er nok den høyste kaken jeg har klart å trukket perfekt :D Så snart jeg har noen til å ta bilder mens jeg trekker en kake skal jeg lage et eget trinn for trinn innlegg eller kanskje video ;) Og om du vil se hvordan jeg stabler kaker kan du ta en titt Her.

Når kaken er stablet er det tid for dekorering :) Jeg har brukt denne perleradsilikonformen til å lage et pent mønster rundt kaketoppene. Fest så all pynt som ligger klar til bruk med litt vann eller spiselig lim (hvordan du selv kan lage lim finner du Her).
Og så var denne vakre pastell kaken klar til 60 årsdags feiring :) Så hyggelig å kunne hjelpe min venninne med kake til sin mamma :D Hvem kunne du tenkt deg å lage en slik kake til....? Håper du ble inspirert og fikk lyst til å prøve :D Takk for at du titter innom og lykke til med din unike kake!

Du finner meg og kakene på både Facebook og Instagram :)

Etiketter: , , , ,