Konfirmasjonskake Chanel!

Har du tatt på deg oppdrag med å lage konfirmasjonskake og ikke helt vet hva du skal gjøre...? Kaken skal gjerne være både flott og personlig og det er nok ikke alltid lett, men denne Chanelkaken passer nok de fleste jenter :D


Kaken lagde jeg i fjor på denne tiden for en videoreportasje i Adresseavisen her i Trondheim :) Da jeg først startet å lage designkaker hadde jeg aldri trodd at noe slik kom til å skje :D Føler meg så utrolig heldig som får utfolde meg kreativt og utfordre meg selv gjennom denne hobbyen :D Titt gjerne innom for tips og trinn-for-trinn beskrivelser!



Sååååå spennende og artig å være med på :) Hadde absolutt gjort det igjen selv om jeg var veldig nervøs ;)

Og så kom det på trykk og videosnutt i Adressa Søndag :) Må innrømme at jeg aldri klarte å se hele innslaget, ikke så lett å se og høre seg selv, hi hi ;)


Så tilbake til kaken ;) Her har jeg laget en enkel blomst med en stor roseutstikker og brukt ett balltool til å bølge kantene. Mer om denne teknikken finner du Her. I senter har jeg plassert en lite medaljong som er laget med silikonform. Kjempe søtt :D


Til den motebevisste konfirmant er Chanelmerket perfekt på kaken :) og så er det også så lett å lage. Hvordan jeg har gjort det kan du se ved å trykke Her.


En konfirmasjonskake skal gjerne gjenspeile hovedpersonen og ved å bruke utstikkere kallt Tappits har jeg trykket ut en note, K og fotball til min fiktive konfirmant Kari som liker å synge og spille fotball ;) De små detaljene ble brukt som anheng på et armbånd og passet dermed fint inn med resten av tema :D


Og for enda litt mer bling på kaken trykket jeg ut anheng til smykke og øredobber med min Karen Davis silikonform :) Før de ble plassert på kaken sprayet jeg Luster Dust perlemor spray slik at de skulle skinne litt ekstra mot den hvite bakgrunnen. Nydelig!


Jeg elsker diamantmønster på kaker :) Veldig stilig og fint å få dekorert sidene som ellers kan bli litt kjedelige. Mønsteret merkes først opp med en mønstermatte før en så går over linjene med et skjærehjul. Egen trinn-for-trinn på metoden finner du Her.

Da var konfirmasjonskaken klar :D Setter så utrolig pris på å bli spurt om å stille opp på ett så spennende prosjekt :D Utrolig takknemlig! Takk for at du titter innom min lille kakeblogg og ønsker deg lykke til med din fashionkake. Flere alternativer til Chanelkake finner Her .

Du finner meg og kakene på både Facebook og Instagram :)

Etiketter: , , , ,