Fortryllende bryllupskake!

I helgen lagde jeg denne fantastiske kaken til et herlig brudepar :) For en ære å bli spurt og ikke minst få lov til å være kreativ med designet innen den stilen som var ønsket. Dekorert med små rosa blomster på stilk og nydelige fantasiblomster fikk bryllupskaken et sommerlig og stilrent utseende.




Kaken var en saftig sjokoladekake fylt med ett lag av melkesjokoladesmørekrem og ett lag av frisk bringebærmousse :D En herlig kombinasjon! Oppskriftene mine vil bli lagt ut når den nye bloggen er klar :D Ja, for her skjer det en del bak kulissene i sommer, hi hi. Veldig spennende!


Ikke vær redd for å stable i høyden.... Ta en titt Her så har jeg satt sammen en egen detaljert beskrivelse på hvordan jeg gjør det. Husk, det er bare øvelse som skal til :) Det er alltid en god følelse når jeg har det blanke lerretet klart og det er tid for å forandre det til en fantastisk kake :D


Igjen har jeg begitt meg ut på ukjent farvann ;) Til denne kaken ønsket jeg å ha små rosa blomster stikkende frem bak de store fantasiblomstene og eneste mulighet til å få dette til å komme sammen på en pen måte var å lage blomstene med stilk. Så etter litt prøving og feiling med blomster-tråd og -teip fikk jeg tilslutt taket på det :D Her henger de fint til tørk på mitt Wilton Gum Paste Flower Rack.


Når alle blomstene og knoppene hadde tørket over natten ble de satt sammen til små grener :D Her skal jeg selvfølgelig lage en egen trinn for trinn på prosessen ved neste anledning.


Åååå det er så herlig når alt kommer sammen akkurat slik som tenkt (for det er det absolutt ikke alltid det gjør ;) ). Og den nydelige fantasiblomsten kan du finne egen trinn-for-trinn på Her og den er mye enklere å lage enn du skulle tro ved å se på den :D


Så enkel, så elegant, så utrolig nydelig.... Ja, rett og slett fortryllende!


Om jeg en gang finner min Prince Charming og gifter meg skal jeg ha en kake akkurat som denne (det er lov å drømme, hi hi).


Hvilken stil ville du hatt eller hadde du på kaken i ditt bryllup?
Du finner meg og kakene mine på både Instagram og Facebook :)

Etiketter: , ,