Bryllupskake med vakre blomster i hvitt og rosa!

I løpet av sommeren skal jeg lage mange flotte bryllupskaker, men denne nydelige kaken vil absolutt stå igjen som den mest spesielle av de alle :) Min flotte venninne giftet seg i starten av Juni med sin drømmemann og jeg fikk æren av å både delta i bryllupet og lage hovedkaken :D En utrolig vakker vielse og en heidundranes fest på kvelden gjorde bryllupsdagen perfekt!

Her kommer et bildedryss av kaken med beskrivelse og linker til trinn for trinn på detaljene.


Peoner er en av de nydeligste blomstene jeg vet av. Til denne behøver du peonutstikkersett som kommer i enten 4 eller 6 deler. Jeg skal lage egen trinn for trinn snart, men siden dette var andre gang jeg lager denne blomsten skal jeg forsøke ett par forskjellige metoder før jeg finner den beste og deler med dere :D


Roser var en av de første blomstene jeg lærte meg å lage for hånd og passer som dekorasjon på alle type kaker. Har du lyst til å se hvordan jeg lager de kan du ta en titt på innlegget Her og for trinn for trinn på flere typer søte blomster kan du ta en titt under etiketten Blomster (på venstre side).


Enkel perlerad lagd med silikonform kan være utrolig dekorativt om en dekker hele siden rundt den ene etasjen. Siden min øverste etasje ikke ble helt rett ble jeg nødt til å jukse litt med den siste runden, men tror ikke noen la merke til det, hi hi ;)


På nederste etasje har jeg benyttet teknikken Ruffles. En beskrivende trinn for trinn på framgangsmåte kan du finne Her. Igjen en forholdsvis grei metode til å skape litt liv og tekstur på selve etasjene spesielt om det ikke ønsket så mye annen pynt kaken :D

Så var både kaken og jeg klar for den store bryllupsfesten :D En fantastisk dag for et fantastisk brudepar! Takk for at du titter innom min lille kakeblogg, håper den var hjelpsom til ditt neste kakeprosjekt :) Snart vil siden flytte til ny plattform med både forbedret design og layout så mye spennende er på gang om dagen! Gleder meg til å vise deg :)

Du finner meg og kakene på både Facebook og Instagram :)
 


Etiketter: , ,