Fantastisk bryllupskake i en herlig fargekombinasjon!

En ny bryllupskake pyntet med herlige blomster i en nydelig fargekombinasjon ble laget i helgen. Inni, sjokoladekake med melkesjokoladesmørkrem og frisk bringebærmousse som bare er såååå deilig. Her er et bildedryss av kaken og teknikkene benyttet til å lage dekorasjonen har jeg allerede laget egne trinn-for-trinn på og lagt inn linker til disse underveis :)




Jeg har enda en liten vei å gå til jeg får til den perfekte stablingen, men blir absolutt flinkere for hver eneste kake som lages, til syvende og sist kommer det ned til at øvelse gjør mester ;) Her kan du lese om hvordan jeg stabler kakene slik at du får god støtte til hver etasje.


Diamantmønster og blonder er nydelige til å dekorere sidene av kakene. Det enkleste er absolutt diamantmønsteret og dette kan du finne beskrivelse på Her . Har du flere etasjer er det stilig å gjøre noe forskjellig på hver kake, så har du lyst til å prøve deg på blonder kan du lese litt om prosessen Her . Synes du det virket litt vanskelig...? Flere ideer til forskjellige teksturer finner du ved å se på etiketten Bryllupskaker på venstre side :)


Til denne kaken fikk jeg oversendt bilde fra brudeparet av kaken de ønsket seg, så kan vel gjerne kalle den en CopyCake ;) Både blomster og farger skulle være like, ikke det jeg liker best å gjøre da det ofte kan være vanskelig og matche, men siden jeg allerede har laget disse blomstene tidligere ble det litt lettere. Bland gjerne håndlagde blomster med noen som er lettlagde med utstikker og preger (som de små på bildet). De hvite store blomstene kaller jeg gjerne Romantisk Fantasiblomst, egen beskrivende trinn-for-trinn finner du Her og er en av de enkleste å lage for hånd. Roser passer jo til alle kaker og framgangsmåte kan du finner Her .


Om du ikke lager blomster på stilk kan du feste de på siden av kaken ved å bruke Royal Icing (RI), smeltet sjokolade eller slik som jeg har gjort med spiselig lim, hvordan du selv lager dette kan du lese om Her.

Fikk du lyst til å prøve en eller flere av teknikkene på denne kaken? En behøver ikke starte stort, men noen blomster på en enkel kake kan absolutt bli like så flott :D Håper du lot deg inspirere og gi gjerne tilbakemelding på hva du synes om bloggen, for det er nemlig alle dere følgere som inspirerer meg til å fortsette :) Hjertelig takk for at akkurat DU titter innom! 

Du finner meg og kakene mine på både Facebook og Instagram :)

Etiketter: , ,