O'boy Makroner!

Med den herlige kjente smaken av sjokolademelk har disse makronene med O'boy krem så langt blitt ungenes klare favoritt :) En lett og luftig frosting som passer godt til selskap med både små og store. 

Titt innom for oppskrift og unn deg noe godt til helgen :)



Oppskrift makroner med O'boy krem

Start med å lage 1 grunnoppskrift makroner, denne finner du Her. Har du lyst til å drysse litt sjokopulver over slik jeg har gjort på bildet må dette gjøres etter tørketiden er over, altså rett før de går inn i ovnen. Dette lærte jeg av tidligere feilet forsøk ;)

O'boy / Nesquick frosting:

100 g smør (romtemperert)
250 g melis
4 ss sjokoladepulver (O'boy eller Nesquick fks, og like god med jordbærversjonen)
2 ts vaniljeekstrakt
2 -3 ss melk (juster etter behov slik at kremen blir smidig)

Kilde: Det Søte Liv, www.detsoteliv.no. Oppskriften har jeg endret litt i forhold til mengde på noen av ingrediensene.

Fremgangsmåte:

Pisk smør til hvitt i enten kjøkkenmaskin eller med håndmikser. Tilsett vaniljeekstrakt og sjokoladepulver og pisk til alt er godt blandet. Sikt melisen (jeg liker hvertfall å gjøre det) og tilsett litt etter litt i sjokoladesmørblandingen. Om du ser at fyllet begynner å bli tykt kan du tilsette litt av melken underveis slik at du får en fin og smidig tekstur. Benytt en rund sprøytetipp og fyll de herlige makronene med deilig sjokoladefyll.

Velbekomme!

Du finner meg og kakene mine på både Facebook og Instagram :)

Etiketter: ,