Halloween gresskar Sugar cookies!

Eller... det er jo egentlig bare vanlige gresskar, men perfekte nå som vi nærmer oss Halloween :) Du har kanskje sett min forrige blogpost om de hvite gresskarene og disse er laget på samme måte, men siden det var en liten detalj jeg ikke var helt fornøyd med sist, måtte det gjøres igjen ;) Perfeksjonist tenker du, ja det stemmer nok, så da ble det et nytt forsøk og et nytt innlegg :D



Start med å stikke ut deigen med gresskarutstikker og stek kjeksene og har du ikke en favoritt oppskrift kan du fine min Her. Sugar Cookies kan oppbevares i en kakeboks i lang tid, så er det en fin mulighet til å gjøre klart i forkant av en begivenhet om du har lite med tid.

Bland ut 20 sekunders RI og er du ikke kjent med teknikken finner du både oppskrift, framgangsmåte og litt om den Her. Til farge har jeg brukt Wilton Orange pastafarge.


Lag deg et kremmerhus og klipp opp til en liten/medium åpning eller bruk en sprøytepose med rund tipp #3 og vi er klar til å sette igang :D


Siden gresskar har slike linjer som deler den inn i seksjoner blir steg 1 i dekorasjonprosessen å påføre 1. og 3. del. RI'n skal ikke flyte noe særlig utover og eventuelle bulker på overflaten vil forsvinne før den rekker og danne en størknet hinne. Nå må det litt venting til før en går videre så la kjeksene ligge i 5-10 minutter.


Så fylles 2. og 4. seksjon og vi kan se vi nærmer oss søte små gresskar :D 20 sekunders RI er perfekt til slik bruk da den lar oss lage linjer og dybder i designet innen relativ kort tid. 


Mens gresskarene igjen har en liten hviletid kan du eventuelt lage (jeg liker å ha det klart før jeg starter) grønn Outlining RI (oppskrift finner du Her ) og fylle et kremmerhus eller sprøytepose. Selv benytter jeg helst kremmerhus, men til akkurat denne oppgaven så gikk jeg for en avlang tipp #101. Har du ikke en slik kan du like gjerne bruke en rund tipp #3 til å påføre stilken. Vil du ha den enda mer realistisk kan du farge ut brun RI til denne delen.


Så kommer vi til den delen som irriterte meg med gresskarene jeg lagde i hvitt og gull, disse kan du se Her .  Løkkene som henger nedover fra stilken skal helst være så tynne som mulig og ikke flyte sammen (noe det ikke vil med Outlining RI). Jeg har brukt et kremmerhus da det gir en minimal tykkelse, men en rund tipp #1 vil også virke fint til oppgaven. 


Det måtte til... må si jeg er mye mer fornøyd med helheten til disse gresskarene enn sist gang, selv om jeg likte de andre fargene bedre ;) Så da ble det gresskar sugar cookies på guttene i dag, tenker de blir fornøyde :D Fikk du lyst til å prøve? Det håper jeg, for å leke med royal icing er veldig artig og en får det raskt inn i fingrene. 

Takk for at du titter innom min lille bakeblogg :D Ønsker deg en riktig god helg fylt med mye baking.

Du finner meg og kakene mine på både Facebook og Instagram :)

Etiketter: ,