Høstinspirert bryllupskake med gullblonder!

En perfekt kake til høstbryllup. Denne årstiden har fantastiske farger og det er så fint og hente inn detaljer som kan tas igjen på kaken. La deg inspirere av naturen og titt innom for et bildedryss av kaken med linker til trinn-for-trinn beskrivelser om hvordan du selv kan lage de forskjellige elementene.



Disse nydelige fantasiblomstene har vært en absolutt favoritt på bryllupskakene denne sommeren. For å oppnå et mer høstpreget utseende på denne ferskenfargede blomsten penslet jeg ytterkantene og senter med litt pulverfarge i gull. Trinn for trinn på fantasiblomster finner du Her.



I dette bryllupet var bordkort og invitasjoner dekorert med gull og det ga meg den perfekte anledning til å prøve gull lace for første gang. Noe vanskeligere å jobbe med enn mitt vante merke, men etter litt ble kaken dekorert med en nydelig blondekant. Egen trinn for trinn finner du Her.


Nå er det ikke kun dekorasjonen som gjør kaken. Før en kommer så langt er det to viktige elementer som gir deg grunnlag for en kake med wow faktor. Å fylle en kake korrekt er en av disse faktorene og jeg anbefaler virkelig å titt innom innlegget Her før du starter. Neste punkt er stabling og det å sikre at kakene står støtt på hverandre og ikke kollapser, trinn-for-trinn på dette finner du Her. Nå kunne jeg også ha tatt med det å trekke en kake, men dessverre har jeg ikke fått laget en framgangsmåte enda, men det kommer. Og ikke minst, sett av god tid, for å dekorere en kake er presisjonsarbeid og krever tålmodighet og selvsagt litt øvelse.

Takk for at du titter innom min lille kakeblogg! Riktig god lørdag til deg, håper denne nydelige høstdagen gir deg inspirasjon til din helt unike kake.

Du finner meg og kakene mine på både Facebook og Instagram :) 

Etiketter: , ,