Hvite makroner med mørk sjokoladeganache!

Er du også glad i mørk sjokolade? Det er min absolutte favoritt, så disse franske Makronene fyllte jeg like gjerne med en enkel og herlig mørk sjokoladeganache :D Kun to ingredienser og ikke noe vanskelig og lage, så to tomler opp fra sjokoladeelskeren her ;) 



Oppskrift makroner med mørk sjokoladeganache

Start med å lage 1 grunnoppskrift makroner, denne finner du Her. Vil du ha de hvite slik som disse må til tilsette ca 1 ss med Titandioksid (kan fks kjøpes hos Traktøren). Dette has i sammen med mandelmelet og melisen.

Oppskrift mørk sjokoladeganache

100 g mørk kokesjokolade
100 g fløte

Framgangsmåte

Kutt sjokoladen i biter og ha det i en bolle. Kok opp fløten og hell over sjokoladen. La stå i ca 5 minutter med et lokk over før du så rører til all sjokoladen er smeltet. La ganachen så stå på kjøkkenbenken i ca 30-60 min slik at den tykner. Før bruk piskes den opp med en håndmikser slik at du får en fint og fyldig ganache til din herlige Franske Makron :D

Velbekomme!

Du finner meg og kakene mine på både Facebook og Instagram :)

Etiketter: ,