Rosa sløyfe Chocolate covered oreos!

Det er perfekt anledning nå i Oktober til å støtte en god sak! Rosa sløyfe aksjonen er i gang og mange flotte mennesker er med på å skape bevissthet rundt brystkreft. I år er det Rosa Lunsj som handler om å vise omtanke om de som er rammet og bruke tiden godt, mer om aksjonen kan du lese Her.


Jeg skal også lage en kake i år, men først vil jeg dele disse søte Rosa Sløyfe Chocolate covered oreos :D 




Til å lage sløyfene har jeg farget litt marshmallowfondant med Wilton Rosa og en liten mengde Tylo pulver slik at sløyfene stivner til å den formen jeg ønsker.


Når du kjevler ut fondanten lager du en lang remse og bruker en kniv eller Ribbon Cutter til å skjære ut bånd. Jeg har brukt størrelse 1/4 på delen mellom skjærehjulene. 


For å få korrekt størrelse på sløyfene tar jeg en liten test på formen...


...og kutter så remsene slik at alle sløyfene blir like lange :)


Bruk litt vann eller spiselig lim (se hvordan du kan lage det selv Her) til å feste endene sammen og pynt med sukkerperler eller annen søt pynt :) 

Da er de Rosa Sløyfene klare til å pryde de sjokolade dekte oreoene og eget innlegg om hvordan du lager disse finner du Her.

Vær med å lag noe flott til en Rosa Lunsj denne måneden! Flere av mine bidrag kan du se Her. Ønsker deg en riktig fin Rosa Oktober og takk for at du titter innom min lille kakeblogg :D

Du finner meg og kakene mine på både Facebook og Instagram :) 

Etiketter: ,