Små franske blåbærmakroner!

Selv om jeg dessverre ikke rakk noen blåbærtur i høst ble det likevel servering av blåbærmakroner i dag :D En litt forsinket bursdagsfeiring med mine nærmeste og en god anledning til å prøve ut noen nye oppskrifter. Fyllet er basert på min favorittoppskrift som egentlig tilhører Red Velvet, men med en liten tvist av blåbær ;) Lyst til å smake? Titt innom for oppskrift og framgangsmåte.



Oppskrift makroner med blæbærfrosting:

Start med å lage 1 grunnoppskrift makroner, denne finner du Her. Vil du ha de blå slik som disse må til tilsette blå pastafarge i marengsen (jeg har brukt Wiltons Kongeblå), husk at fargen kan falme litt under steketiden.

Oppskrift Blåbærfrosting:

30 g romtemperert smør
125 g kremost naturell
1 ts vaniljeekstrakt
100 g hvitsjokolade
3 ss blåbærsyltetøy

Fremgangsmåte:

Start med å smelte sjokoladen slik at den er avkjølt til den skal tilsettes fyllet. Ha smør, kremost og vaniljeekstrakt i en bolle og pisk med håndmikser til alt er godt blandet. Tilsett den smeltede sjokoladen og pisk igjen til blandet. Rør til slutt inn blåbærsyltetøyet og frostingen er klar til å fylle makronene :) 

Vel bekomme!

For flere makronoppskifter kan du ta en titt Her.

Du finner meg og kakene mine på både Facebook og Instagram :) 

Etiketter: ,