-2016 - Året jeg skal mestre Sugar Cookies!

Det er for meg viktig og sette både store og små mål i livet. Det gjelder innen baking, personlig og jobb. Jeg må alltid ha noe å strekke meg etter, noe som utfordrer meg og som enkelte dager får meg til å rive meg i håret. Det er det eneste som vil utvikle meg i den retningen jeg ønsker. Noe å streve etter og få følelsen av å mestre noe en tidligere ikke kunne. Listen er lang, men her er altså starten på første punkt som nå står på kakelisten for 2016. - Sugar Cookies - 




Dette er altså hvor jeg er nå. Starten på min reisen til de "perfekte" sugar cookies. Jeg har allerede noen teknikker inne og har gjort tidligere forsøk, men har mye å lære. Sugar cookies er kanskje mer tradisjonelt i USA og England, men jeg tror denne trenden er på vei til å slå ann i Norge også. Det er bare å hive seg på. 



Det første en må finne er noen knasende gode oppskrifter og ikke minst framgangsmåter. Ja for det har faktisk mye å si når du skal lage kjeks som skal pyntes med Royal Icing (RI). Prosessen for å få rette kanter, kjeks som ikke hever og riktig RI konsistens til de forskjellige metodene er en kunst i seg selv. Det tar tid og det blir mye prøving og feiling på veien, men det jeg finner ut vil jeg dele med dere. Den første oppskriften er nå tilgjengelig og denne finner du Her :D


Så er det de utallige måtene å pynte kjeksene på. Her finnes stensiler, airbrush, sprøyteteknikker m.m. Eller hva med kjeks på pinne? På juletreet? Eller kanskje som navnekort på bryllupsbordet? Ja det er bare å være kreativ. Dette blir gøy! 

2016 er altså året jeg skal mestre Sugar Cookies. Men det står også mye mer på planen. Større og enda mer spennende ting. Det blir hardt arbeid, men det trigger meg. Jeg gleder meg til reisen for å utvikle meg på bakefronten. Små og store mål. Noen endrer seg sikkert på veien, men det å ha en plan for hvor man vil og tanker om hvordan en skal komme seg dit er viktig, for meg. 

Du finner meg og kakene mine på både FB og Instagram!

Etiketter: