Franske Makroner med eksotisk smak av kokos og pasjonsfrukt!

Oi oi, her snakker vi fransk makron fylt med herlige friske smaker. En nydelig blanding av den kjente makronsmaken, søt vaniljesmørkrem, frisk pasjonsfrukt og kokosnøtt syltetøy og med knasende kokosnøttbiter på toppen. Mens makronene stekte fylte leiligheten seg med en nydelig kokosaroma og jeg fikk plutselig lyst til å reise langt bort til en sydhavsøy og legge meg på standen med en cocktail i hånden ;) Så deilig å drømme seg bort fra vinteren i blant :D




Start med en grunnoppskrift på franske makroner. Har du ikke en favoritt oppskrift kan du finne min Her. For å få makronene hvite kan du tilsette 1-2 ts Titandioksid samtidig som melis og mandelmel vendes inn i marengsen. Når makronene er sprøytet ut på bakepapir drysses revet kokos over og de er nå klare for 1 time tørketid. I mens starter vi med fyllet :) 

Oppskrift vanilje smørkrem:

150 g usaltet smør (romtemperert)
150 g melis
1/2 ts vaniljeessens
1 ts melk

Kjør smør og melis i kjøkkenmaskinen til du har en hvit og luftig krem. Tilsett så vaniljeessens og melk. Vaniljesmørkremen sprøytes så i sirkler på makronene slik at syltetøyet blir gjemt som en liten overraskelse i midten. Herlig når uventede smaker dukker opp :D Og så hjelper det selvsagt også slik at syltetøyet ikke flyter utover sidene ;) Dette Passion og Coconut syltetøyet fra Cornelias Hus var jeg så heldig å få i julekalenderen på jobben i fjor. Det første jeg tenkte var at dette blir jo et perfekt makronprosjekt og det hadde jeg sannelig rett i ;) Smaken av kokosnøtt i dette syltetøyet er ganske fremtredende, så om du foretrekker en mildere smak så ville jeg gått for kun pasjonsfruktsyltetøy og kokosbitene på toppen. For flere oppskrifter på franske makroner kan du ta en titt Her.

Vel bekomme!

Du finner meg og kakene mine på Facebook og Instagram!

Etiketter: ,