Franske makroner med deilig sjokoladefyll!

Jeg burde nok vært tradisjonen tro, men i dag ble fastelavnsboller med krem og syltetøy byttet ut med franske makroner og herlige sjokoladefyll. Helt greit spør du meg, for er det en ting som får slutt på tålmodigheten min på kjøkkenet så er det alt som har gjær, må eltes eller heves ;) Må vel se å lære meg gjær hemmelighetene en dag, men fram til da er dette et godt alternativ. Oppskrift og framgangsmåte deles her.



Oppskrift sjokolade makroner


Start med å lage 1 grunnoppskrift makroner. Har du ikke en favoritt oppskrift kan du finne min her sammen trinn for trinn på framgangsmåten. Ved å tilsette Lavender pastafarge av merket Sugarflair i marengsen fikk jeg denne herlige duse fargen :) Til det lille ekstra på toppen måtte jeg selvsagt prøve de nye sølvflakene som jeg akkurat har bestilt ;) 

Denne sjokoladeoppskriften har jeg vokst opp med på mammas sjokoladekaker og er absolutt min favoritt ;) Lett å lage og fyldig god smak. Ganger du opp oppskriften med 4 vil du ha nok til å dekke en langpanne. 

Oppskrift sjokoladefyll

150 g melis
1ss kakao
1,5 ts vaniljesukker
4 ss smeltet smør
4 ss kokt kaffe

Framgangsmåte

Start med å blande det tørre i en bolle. Tilsett så de våte ingrediensene, men la både kaffe og smør avkjøle seg litt før bruk.Rør til du har en fin konsistens og om det blir for tørt tilsettes litt mer av de våte ingrediensene. For flere herlige smaks kombinasjoner til makroner kan du ta en titt Her.

Velbekomme!

Du finner meg og kakene mine på både FB og Instagram!

Etiketter: ,