Påskekyllingmakroner!

Ikke lenge igjen til påske og bloggen vil nå bli gul (og litt rosa) de neste ukene framover :) Mye gøy en kan kose seg med og her er ett påskeprosjekt for deg som liker søte påskekyllinger og Franske makroner. 


Start med å lage en porsjon franske makroner. Har du ikke en favoritt oppskrift finner du min Her. Tilsett litt gul pastafarge i marengsen og skulle jeg laget de igjen ville jeg brukt Sitrongul i steden for den mørkere varianten Golden Yellow som jeg ble å bruke.


Til å pynte med brukte jeg Royal Icing (RI). Oppskriften jeg brukte er 2 eggehviter, 360 g melis og en liten klype Creme de Tartar (kan sløyfes). Mer utfyllende beskrivelse om RI kan du finne Her. Bland ut RI'n med orange, gul og svart pastafarge. Bruk ikke konditorfarge da denne vil tynne ut RI'n og det vil bli vanskelig å få detaljene fine.


Bruk enten små runde sprøytetipper eller klipp ett lite hull i sprøyteposen om du bruker engangsposer. Lag så en liten fjær på hodet og to små vinger i gult og nebb og føtter med orange.


Til øynene ville jeg brukt rund sprøytetipp om du har. Jeg startet med kun å klippe hull i sprøyteposen og øynene ble avlange og missformede. Det endte med at jeg lot de stivne for så  forsiktig skrape de av og gjøre det på nytt.


Til fyllet hadde jeg tenkt meg noe appelsin inspirert, men siden guttene ble elleville da de så disse søte fuglene endte jeg opp med å lage favoritt fyllet deres isteden. Oppskrift på deilig sjokoladefyll finner du Her . Så får jeg heller lage flere makroner før påske og prøve litt andre smaker ;)

For flere påskeprosjekter kan du ta en titt Her :D 

Takk for at du titter innom. Håper du ble inspirert og koser deg med ditt neste bakeprosjekt :)

Du finner meg og kakene mine på både FB og Instagram!

Etiketter: , ,