Paw Patrol Bursdagsparty!

Da go'gutten min var 4 måneder gammel ble jeg fortalt at det var store sjanser for at han aldri fikk oppleve sin 1 årsdag. En forferdelig beskjed å få som nybakt mor i et land langt borte fra familie og venner. Bursdager har derfor en stor betydning for meg og hver feiring markerer hvor langt vi er kommet siden den tid. Selv om veien har vært lang og humpete feiret vi i helgen 7 årsdag med en gjennomført Paw Patrol bursdagsfest til min helt fantastiske lille solstråle :D Titt innom for et bildedryss fra festen samt oppskrifter og linker til artige trykksaker.



Med jobb og som alene mor til små barn og en krevende hverdag var det helt nødvendig med god planlegging for å få til alt jeg hadde i tankene. Cupcakes, cakepops, 2 etg kake, sugar cookies og en del trykksaker og annen pynt. I tillegg hadde vi selvsagt den vanlige bløtkaken med lys ;) Ja, også må jeg ikke glemme at dagen før ble laget en minionskake til barnebursdagen og dåpskake til ei venninne. Mye på planen krever en tidsplan og det virket utrolig bra. I starten av uken skrev jeg ned alt som måtte gjøres på de forskjellige dagene slik at ingenting ble glemt eller endte opp som hastesaker. 

Med lite tid og mye og gjøre valgte jeg enkle, men effektive design. Hundebein sugar cookies ble derfor en fin løsning når det kom til kjeksene. Oppskriften på vanilje kjeksene finner du Her. Kjeksene kan stekes flere dager i forveien og oppbevares i kakeboks fram til de skal pyntes. Til disse kjeksene har jeg benyttet 20 sekunders royal icing og mer om dette har jeg skrevet om Her. Etter kjeksene er pyntet kan de oppbevares fortsatt i kakeboksen i kjøleskapet fram til servering. Til slutt brukte jeg en svart spiselig tusj til å fremheve formen og tegnet på 7 tall på noen av kjeksene. Ja, også ble de selvsagt servert i en hundeskål ;) 


Jeg kom over disse søte gammeldagse melkeflaskene da jeg sist var på Clas Ohlson, perfekte å ha på kakebordet og så var det bare å pynte de etter eget ønske. Så da ble det sugerør fra Festfabrikken.no (+duk, ballonger og tallerkener) og så fant jeg kule flaskeetikketter som du kan laste ned og printe ut Her. Veldig kjekt med alt som er unnagjort så ikke vent med de små detaljene til slutt.


Jeg har helt cakepopsdilla om dagen :D Så artig å kunne lage forskjellige former og design. Her er altså utkikkstårnet og noen med potemerket. Detaljene lager jeg av fondant da det er det jeg er mest kjent med og dermed får et finere resultat enn om jeg skulle laget alt av sjokolade. Men hva du bruker velger du selv. Oppskriften på sjokoladecakepops har jeg delt Her og vil du se flere varianter jeg har laget finner du alle Her. Alltid populære i våre selskap så skal du smake på en må du være kjapp ;) 


Så til hovedkaken :D Saftig sjokoladekake (oppskrift Her ) med barnevennlig sjokoladefyll (oppskrift Her og gang den med 6) i nederste etasje og min herlige Red Velvet med cream cheese frosting i øverste etasje. Igjen, enkel, men effektiv pynt, noen potemerker, hundebein og belter som bånd rundt etasjene var nok til at det ble en artig og fargerik kake :) 


En kan helt sikkert lage Paw Patrol merket ved å skjære for hånd, men jeg endte opp med å bestille en utstikker på ebay hvor alle delene var med og det var bare og stikke ut og lime sammen. For å få det til å stå oppreist brukte jeg en grillpinne. Lag også dette i god tid i forveien slik at den hvite delen stivner godt og holder seg rett og fin når det står på kaken.


Små detaljer gjør stor forskjell. Bitte små hundebeinstrøssel på cupcakene var med på å skape et gjennomført temaparty. Helt tilfeldig at jeg ramlet over de hos Traktøren på Byhaven her i Trondheim da jeg egentlig var ute etter andre småting. Flaks! Trykksakene kan du finne Her og tape på tannpirkere slik at de lett kan plasseres på toppen. Har du lyst på oppskriften på vaniljecupcakesene...? Da må jeg bite meg litt i tunga mens jeg svarer at det faktisk er Toro sin posemiks, iiiiiiik. Ja du hørte rett, jeg er absolutt ingen nazi når det kommer til at absolutt alt må være laget fra scratch. Her fikk ungene lage alt selv ved å blande og mikse og det var stas å ta del i bursdagsforberedelsene. Til fyll ble det sprøytet vaniljekrem inni cupcakesene som en liten overraskelse når du tok et tygg, så toppet med melkesjokoladeganache og strøssel. Deilig på smak og lettvint ;) 


Lyst til å engasjere ungene i en selskapslek? Du har sikkert hørt om Sett halen på eselet, men her er en litt annen versjon som ble perfekt til vår feiring, og ikke minst, veldig morsom Sett skiltet på Marshall. Du finner denne og mye annet kult å printe ut til barnebursdager Her.  Nå har jeg en liten misstanke om at noen snik tittet litt underveis, men veldig artig for guttene og til og med mormor, ha ha ;)


En topp fest for min herlige lille gutt som er helt perfekt på sin helt egen måte :D Ett party det vil snakkes lenge om, slik som alle tidligere bursdager også, noe som gjør at det er verdt all jobben som ligger bak. Så nå er det bare å sette igang med planlegging av 6 årsdag til sommeren, for minstemann har også store ønsker om sin neste feiring ;) 

Med god planlegging og en tidsplan vil forberedelsene gå så mye lettere om du, som meg, har en travel hverdag. Få unna det som kan lages i forveien og et tips er å bruke Pinterest som verktøy for å samle inspirasjon (du finner meg også der) og jeg anbefaler også og sjekke ut Planlegg.no. Takk for at du titter innom og lykke til med ditt neste bakeprosjekt :D  Flere temafester har jeg delt Her.

Du finner meg og kakene mine på både Facebook og Instagram!

Etiketter: , , , , , ,