Vintage bryllupskake med peoner!

Etter en lang pause fra kaker er jeg nå tilbake, akkurat i tide til bryllupssesongen. Det kjennes fantastisk samtidig som det var deilig med et avbrekk. Noen ganger må man finne igjen mojo'n slik at en igjen kjenner gleden ved hvert et lite kunstverk som lages. Og det var litt av en kake og starte med også, 3 etasjer, peoner, blonder og perlekjeder. Kjente fort at jeg var litt rusten, men ble veldig fornøyd med resultatet. En herlig vintage bryllupskake i en frisk ferskenfarge som passet inn med resten av dekorasjonen i bryllupet. 


Innlegget inneholder kommersielle lenker til Kakeboksen.no (merket i hvitt).
Til bryllupskaker lager jeg hver etasje ekstra høy, noe som gjør at de kan være litt vanskeligere å trekke pent. Øverste etasje er faktisk høyere enn den er bred, men jeg klarte faktisk å legge lokket uten en eneste fold. Super stolt! Det er kun øving som skal til... Hvordan jeg stabler kakene kan du finne i eget innlegg Her.  

Dette designet er ett av mine favoritter. Jeg elsker vintagestilen og hadde vært fornøyd om jeg kun fikk lage slike kaker hver eneste gang. Neida, litt variasjon må til, men jeg elsker virkelig de store majestetiske kakene. Vil du ta en titt på konfirmasjonskaken hvor dette designet opprinnelig ble til, kan du ta en titt Her.


Peoner....! En av de vakreste blomstene som finnes og så nå er i høysesong. Jeg har enda ikke klart å lage en trinn for trinn på denne nydelige blomsten dessverre, men lover at det kommer snart. Peoner er en gjenganger på kakene som ligger på planen nå i sommer, så da blir det flere muligheter til å få knipset noen bilder. Utstikkeren jeg bruker kan du kjøpe Her.

Og blonder....! Så stilig og gir den perfekte vintage look. Disse kan farges etter eget ønske med pastafarger slik at de passer perfekt til resten av kaken. Vil du se hvordan de lages kan du ta en titt på innlegget mitt Her

Så perlekjedene.... !  Laget av fondant i en silikonform. Utrolig enkelt og gjør mye med kakens utseende ved å skape asymmetri og "bevegelse". Har du lyst til å gjøre det lille ekstra er det fint å pensle de med pulver farger slik som fks perlemor eller sølv.


Både brudepar og gjester ble svært fornøyde med kaken, så da må jeg si meg meget fornøyd selv også. Oppdrag utført! Skulle jeg ha endret en liten detalj hadde det vært plassering av perlekjedene på den øverste etasjen. Isteden for å ha de hengende på midten skulle jeg lagt de litt ut mot venstre side. Men her er det altså perfeksjonisten som prater og jeg tror nok ingen andre har tenkt tanken, he he. 

Har du lyst til å se flere bryllupskaker jeg har laget kan du ta en titt Her for inspirasjon og/eller veiledning :D Takk for at du tittet innom og håper du finner nyttige tips til ditt neste kunstverk.

Du finner meg og kakene mine på både Facebook og Instagram!



Etiketter: , ,