Liten vintage bryllupskake med detaljer i lavendel!

Å velge kake til ett bryllup kan være en av de vanskeligste oppgavene. Det er så mange fantastiske stiler og ikke minst farger å velge mellom. Nå var det lenge siden jeg sist lagde bryllupskake, så det var både spennende og nervepirrende å lage denne kaken i vintage stil. Et populært design som jeg tidligere har laget i flere fargekombinasjoner.  Peoner, perlesmykker og blonder blir fantastisk fint sammen og med denne nydelige duse lavendelfargen så får du en vakker vintagekake.

Innlegget inneholder kommersielle lenker til Kakeboksen.no (merket i hvitt).

Når jeg først startet å lage design kaker kjøpte jeg kun Wilton farger. Hvorfor.....? Det vet jeg faktisk ikke, men tenker at det var fordi de er mest kjent og jeg ikke visste om de andre merkene en kunne velge mellom. Når jeg ser tilbake på de første kakene nå, vrir jeg meg over de sterke fargene som jeg brukte. Etter som årene gikk så har jeg nesten gått helt bort i fra Wilton og funnet mine favoritter som gir dusere farger. På denne kaken har jeg brukt Sugarflair Lavender, og er en av mine absolutt favoritter. Om du tittet inn i bakeskapet mitt i dag vil du finne en variasjon av pastafarge merker, men de jeg bruker mest er nok Sugarflairs, som etter min mening har de fineste duse fargene. Kan samtidig nevnte at til bladene har jeg brukt en bitte liten prikk av Sugarflair Gooseberry.

Blonder ser utrolig flott ut på en bryllupskake. Har bruden valgt en blondekjole passer det jo ekstra godt å ta igjen denne detaljen på kaken også. Synes du det ser vanskelig ut...? Kjempe enkelt er det ikke, men om du tar en titt på innlegget mitt Her med egen trinn for trinn beskrivelse på hvordan det gjøres, vil jeg si du i hvert fall er godt forberedt til oppgaven.

Peoner har jeg enda ikke fått somlet meg til å lage en trinn for trinn på dessverre, men titt innom Her så finner du beskrivelse på mange flott blomster du kan lage (fra nybegynner til avansert nivå).

Til slutt hang jeg på noen perlesmykker som virkelig er med å skape et vintage preg på kaken. Perleradene er laget med en silikonform og er derfor superenkle å få til pent. Dette er et verktøy som jeg bruker på så og si alle kakene mine, men da som regel til kant rundt etasjene. Absolutt verdt investeringen og ett av mine top 10 mest brukte kaketing.

Sjekk ut resten av mine blondekaker Her, og finn inspirasjon til din helt egen vintage kake! Takk for at du tittet innom og lykke til med ditt neste vintageprosjekt.

Du finner meg og kakene mine på både facebook og Instagram!


Etiketter: , ,