Rosa Cake Pops med gulldetaljer til navnefest!

Det går alt for lenge mellom de gangene jeg blir å lage Cake Pops. Disse godbitene er så artige å lage og er relativt lette også (om du velger et enkelt design). Har du planer om å lage et imponerende kakebord med en variasjon av kaker og søtsaker så kan Cake Pops absolutt være et flott, og ikke minst godt, alternativ.


Innlegget inneholder sponset produktplassering fra KitchenTime.no (ekstern lenke).

Cake Pops er kakebunn smuldret opp og blandet sammen med fyll. Hva du velger er opp til deg, men jeg har funnet at sjokoladekake og sjokoladefyll er den enkleste å jobbe med. Konsistensen på blandingen bør være helt smidig slik at du får trillet fine runde kuler. Oppskriften som jeg benytter og framgangsmåte finner du i mitt innlegg Her (intern lenke).


Fargetema i navnefesten var rosa og gull, to herlige farger som går godt sammen og virkelig får Cake Popsene til å skille seg ut. Prosessen med å trekke Cake Pops i sjokolade finner du nøye beskrevet i mitt innlegg Her (intern lenke), samt hvordan jeg påfører tynne striper av Royal Icing (RI).

Dette designet er egentlig veldig enkelt og tar ikke så lang tid å lage om du farger RI'n i den fargen du ønsker ved bruk av pastafarge. Velger du å gjøre slik som jeg og male på med gull eller annen metallisk farge du ikke kan oppnå ved å bruke pastafarger derimot, så bør du sette av atskillig mye mer tid. Tok ikke lengre enn 3 Cake Pops før jeg angret på hva jeg hadde startet.... Med en tynn malepensel satt jeg med mine litt for skjelvende hender og farget hver eneste swirl..... Så min anbefaling er å holde seg til ferdig farget RI om du ikke har en stor porsjon tålmodighet tilgjengelig.


Min Cake Pops stand av merket Nordic Ware sponset av KitchenTime.no er perfekt for oppbevaring, transport og servering av Cake Pops. Med flere etasjer får du vist fram designet på hver eneste Cake Pops og det ser utrolig flott ut på kakebordet. Stativet kan du få kjøpt Her (ekstern lenke). Men jeg er også fan av å være kreativ og lage ting selv. Har du lyst på et lite prosjekt kan du sjekke ut innlegget mitt om hvordan jeg lager enkle Cake Pops stativ selv, ved å klikke Her (intern lenke).


Sjekk også ut flere artige Cake Pop design jeg har laget tidligere i forskjellige tema Her (intern lenke), fra tøffe Sabeltann til søte påskekyllinger. Her er det bare fantasien som kan stoppe deg og når du først begynner å lage Cake Pops vil du garantert bli bitt av basillen og lage flere.

Takk for at du titter innom. Håper du fikk tips og inspirasjon til å begi deg ut i Cake Pops verden. Kaken som ble laget til navnefesten kommer også straks på bloggen. En super søt umbre ruffles elefantkake!

Du finner meg og kakene mine på både Facebook og Instagram!

Etiketter: , ,