Cake Pops med gulldetaljer!

Det er ikke mye som skal til for å lage fantastisk flotte Cake Pops! Litt gull her og noen flak der og vips så er pyntingen ferdig. Ordtaket "Det enkle er ofte det beste" passer absolutt på disse gulldekorerte kakebitene som ble servert i konfirmasjon i helgen.




Først det viktigste..... En oppskrift som gir deg skikkelig gode Cake Pops selvsagt! Finn min Go To oppskrift og framgangsmåte på å lage kakekulene Her.

Når selve kakekulene er i boks, så må de også trekkes pent med sjokolade. Jeg sverger til Bake Kake non-temp sin sjokolade (finnes på Traktøren) og eget innlegg om prosessen for dypping har jeg delt Her.

Nå som det viktigste er på plass, så kan en begynne å tenke på dekorasjon. Har du mye å gjøre før et selskap, så er det greit å finne et design som er relativt enkelt og dermed ikke så tidkrevende. Denne helgen lagde jeg to 2 etasjes konfirmasjonskaker og 50 Cake Pops i to forskjellige design, så da måtte jeg være smart i planleggingen slik at jeg kom i mål i tide.

Også er det viktig å huske at enkelt ikke behøver å være ensbetydende med kjedelig. Tema på kake nr 1 var gull, fersken, roser og hortensia, nydelig kombinasjon, og som du ser på blomsten her i bakgrunnen så tok jeg igjen detaljer fra kaken i Cake Popsene.


Har du lett etter en dekkende og fin gullfarge så anbefaler jeg merket Rolkem. Dyrt, ja, men varer lengre enn andre pulverfarger siden den faktisk dekker med kun ett strøk. Ordentlig gullfarge har den også... Absolutt verdt det. Så til de heldekkede gull Cake Popsene blander du ut gullpulver med sitronekstrakt eller blank sprit som vodka for eksempel og maler på med en pensel. Merk at jeg kun farget 4 stk, helt bevisst for det er noe med øye som ser at de faktisk blir enda mer spesielle når det er få av de. Vi mennesker er snedige skapninger skjønner du.... Hadde alle vært like så ville wow-effekten vært mindre.

Halvparten av de resterende Cake Popsene ble pyntet med gullflak. Først pensler du litt vann på sjokoladen (kun der du vil det skal feste seg) og dypp så Cake Pop`n i gullflakene eller bruk en pinsett å plukke opp flakene med. Jeg var så heldig å få en liten pose med gullflak av min nabo som takk for hjelpen med å lage en kake sammen med henne, så hva det koster vet jeg ikke, men kan tenke meg det ikke er billig det heller.

Og de siste lot jeg være helt hvite....


Kun dekorasjon tror jeg tok meg ca 10 minutter. Veldig kjapt i forhold til mange av de andre Cake Popsene jeg tidligere har laget (alle innlegg om Cake Pops finner du Her). Perfekt siden jeg allerede hadde mye annet å gjøre samtidig som de ble seende smashing ut og helt i tråd med tema i konfirmasjonen. Vinn vinn liksom....

Takk for at du tittet innom. Håper du fikk noen ideer og tips til ditt neste Cake Pops prosjekt! Og i  neste innlegg deler jeg hovedkaken som hørte med.

Du finner meg og kakene mine på både Facebook og Instagram!


Etiketter: , , ,