Chanel Cake Pops!

Chanel cake pops til konfirmasjon! Er det ikke artig hvor vidt forskjellig stilen på kakene til konfirmasjoner er? Sist helg lagde jeg to kaker med tilhørende cake pops. Konfirmantene er venninner, men stilen helt ulik. Det er jo det som er det kule med design kaker og like lett er det med cake pops... En kan velge akkurat det som passer seg og sine interesser eller stil.


Innlegget inneholder eksterne kommersielle lenker til Kakeboksen.no.


Designer cake pops behøves ikke gjøres vanskelig.... Jeg er veldig glad i det litt enkle og ikke minst hadde jeg ikke all verdens tid med to kaker og 50 cake pops. Gjør det derfor enklere for deg selv og velg et design som en for eksempel kan lage pynt av fondant i forkant eller som er enkelt men likevel helt i tråd med tema. Det skal ikke så mye til for at det blir skikkelig stilig.....

Oppskrift og framgangsmåte på mine sjokolade cake pops finner du Her (intern lenke).

Og hvordan jeg trekker cake pops med sjokolade har jeg delt Her (Intern lenke).

Rosa, hvitt og svart er jo en kjent kombinasjon når det kommer til Chanel. Til cake popsene tok jeg igjen detaljer fra kaken og ved å dyppe kun et par i rosa sjokolade fikk jeg litt mer rosa inn uten at det ble alt for mye.


Så var det pynten og her lagde jeg sløyfene av rosa fondant med en silikonform av små sløyfer (ekstern lenke). Plasser fondanten i formen og legg den i fryseren i ca 10 minutter. Når de tar ut kan du sette de direkte på cake popsene eller om du lager de noen dager i forkant er det bare å oppbevare de på et brett med bakepapir i et kjøkkenskap for eksempel. 

Chanel merket er laget med svart fondant og trykket ut med små runde utstikkere (eksterne lenker). Start med den største sirkelen og trykk ut midten med en mindre størrelse i etterkant. Skjær så bort en liten bit slik at du får en C. Tilslutt setter du de sammen (i hverandre) og trykk forsiktig der de overlapper slik at det blir enklere å løfte de opp uten at de faller fra hverandre. Du kan eventuelt bruke litt spiselig lim (ekstern lenke) og vente litt slik at de stiver litt og sitter godt sammen.  

Både sløyfer og Chanel merkene festes så med spiselig lim på cake popsene. Hvordan du selv kan lage spiselig lim har jeg delt Her (intern lenke).

Da var Chanel cake popsene klare! En veldig grei måte å løse oppgaven på, ikke tok de så lang tid heller. Kjenner du noen som disse hadde vært perfekt til? Da håper jeg du fikk inpirasjon til å prøve du også. Takk for at du tittet innom og lykke til med ditt neste cake pops prosjekt.

For flere cake pops design jeg har laget kan du ta en titt Her (intern lenke).

Du finner meg og kakene mine på både Facebook og Instagram!

Etiketter: , ,