Chanel konfirmasjonskake!

Utrolig detaljert og flott kake til ei ung dame som sto konfirmant i år. Tema for kaken og cake pops skulle være Chanel og bilde av hvordan kaken skulle se ut ble funnet på nett av konfirmanten selv. Her kan jeg fortelle at det ligger maaange timer med modellering bak, men utrolig godt å se når alt kommer sammen på kaken til slutt. Dette er ikke den første Chanelkaken jeg har laget (sikkert ikke den siste heller), men absolutt den mest detaljerte.

Innlegget inneholder kommersielle lenker til Kakeboksen.no.

Det aller meste av pynten ble laget i forveien slik at når kaken var klar og trukket med fondant, var det bare å plassere alt der det skulle være. Start tidlig og kos deg heller over flere kvelder med å lage pynt. Stress er det værste en kan oppleve med en kake og det vises også på resultatet.

Leppestift måtte selvsagt være med. Her har jeg brukt fargen Dusky pink/wine (ekstern lenke) av merket Sugarflair. Min absolutte favoritt når det kommer til rosafarger. Form til delene og dekk til skjøtet med en remse fondant som for eksempel kan farges gull ved bruk av utblandet pulverfarge.

En liten Chanel clutch veske! Verken vanskelig eller tidkrevende å lage og til den søte lille sløyfen har jeg brukt en liten silikonform som du kan få tak i Her(ekstern lenke).


Jeg digger hvordan gulldetaljene skiller seg ut mellom alt det hvite og svarte. Her en litt større veske med Chanel merket. Og oppi har jeg kjevlet ut Hvit fondant (ekstern lenge) og til slutt benyttet en kjevle med pregemønster for litt ekstra detaljer.


Sminkekost måtte også med. Bruk et skarpt Modelleringsverktøy (ekstern lenke) til å streke opp hårene og prikk enden slik at det ser ut som det er mange av de. Påfør litt Spiselig lim (ekstern lenke) på tuppen og strø litt glitter eller pulverfarge på slik at det ser ut som rouge. Hvordan jeg lager spiselig lim selv kan du finne i eget innlegg Her (intern lenke).


Når jeg skal dekke en hel kake i svart fondant (ekstern lenke) så kjøper jeg den ferdig farget. Mye enklere og så er du sikker på at du får den helt svart også. Farger du selv vil du måtte bruke myyyye farge og lage den i god tid i forveien slik at fargen setter seg ordentlig.

Til å skrive med finnes det spiselige tusjer i alle slags farger og perlekjede lages lett med silikonform (men først når kaken er klar til å pyntes).


Til slutt lagde jeg to store sløyfer, en i svart og en i hvit. Jeg har laget egen beskrivende trinn for trinn på hvordan jeg gjør det og dette kan du finne Her (intern lenke).


Mye jobb, men utrolig artig. Resultatet ble langt bedre enn jeg forventet. Jeg er ikke særlig god på modellering, men dette var altså ikke det værste å begi seg ut på. Når alt kommer sammen så blir alt 10 ganger finere også.

Flere av mine Chanel kaker og de matchende cake popsene som jeg lagde til denne konfirmasjonen finner du Her (intern lenke).

Håper dette ga deg inspirasjon. Er det noen detaljer du lurer på hvordan ble laget er det bare å legge igjen en kommentar så hjelper jeg så godt jeg kan. Takk for at du tittet innom og lykke til med ditt neste Chanelprosjekt!

Du finner meg og kakene mine på både Facebook og Instagram!

Etiketter: , , , ,