-Halloween Cake Pops- Lag deilige øyeepler på gaffel

Hva skal du lage til Halloween? Vi hadde Halloweenfest med 10 skumle barn her om dagen og kule Cake Pops i form av øyeepler spiddet på gaffel ble en slager som dessert. Dette er ikke avanserte greier så er du nybegynner på Cake Pops så passer disse perfekt. Også en perfekt løsning når en har tusen andre ting å gjøre i stand til en fest.



Vanligvis lager jeg Cake Pops på pinner, men denne gangen passet det mye bedre å ha de på gaffel. Ble liksom en ekstra effekt ved at øynene var spiddet. Har du ikke mange gafler kan du finne slike engangsgafler i sølv, som jeg har brukt her, på Nille. Litt finere enn å bruke slik hvite i plast.

Oppskrift og framgangsmåte på selve kakekulene finner du i eget innlegg Her.


Neste steg vil være å dyppe Cake Popsene i sjokolade. Framgangsmåten min finner du Her

Til Cake Pops så liker jeg å bruke detaljer av fondant. Du kan selvsagt bruke sjokolade eller Royal Icing, men selv så synest jeg det er mye enklere med fondant. Veldig enkelt å finne fram to runde utstikkere (bruk for eksempel sprøytetipper om du ikke har utstikkere) til regnbuehinnen og pupillen. Lim de så fast til Cake Popsen med litt spiselig lim. 


Cake Popsene forsvant på null komma niks så neste gang må jeg lage dobbel porsjon, men det blir sikkert tomt uansett. Vil du forresten se hva jeg serverte til middag? Ekkel spagettihjerne selvsagt, titt innom innlegget Her og finn ut hvorfor ungene tok helt av da de satte seg til bords.

Fikk du lyst til å lage ekle øyeepler til Halloween du også? Flere Halloween kaker og søtsaker finner du Her, som for eksempel Frankensteins monster kake og gresskar Cake Pops.

Happy Halloween!

Du finner meg og kakene mine på både Facebook og Instagram!

Etiketter: , ,