Fantastiske Cupcakes på 1-2-3

Er du en som har travle dager men som likevel gjerne vil servere noe du har laget i stedet for å kjøpe? Da bør du prøve disse herlige cupcakene :) En trenger ikke gjøre alt for bunnen av så lenge man gir dem sitt personlige trekk ved pynting. Jeg serverte disse i min sønns 3-årsdag nylig og ikke bare ser de veldig flotte ut på bordet, men de smaker også utrolig godt :)


Jeg brukte min mors oppskrift på cupcakes, som du kan finne på siden her, og denne gangen tilsatte jeg bare litt kakao for å få sjokolade smak.

Her er det jeg brukte for å pynte dem.



Mors hjemmebakte cupcake glasur
Sprøytepose
Stor kobler        (Kan du få tak i her.)
Stor tip 1M
Liten kobler
Rund tip #5       (Kan du få tak i her.)
Sky Blue farge
Hvite og lys blå sukkerperler

Mors hjemmebakte cupcake glasur er kjempe lett å tilberede og tar kun 4 minutter, søt og god er den også. Kjempe kjekt å ha muffins allerede i fryseren og pynten allerede ferdig laget så du kan servere herlige cupcakes på ca 10 minutter :) 

Til disse cupcakene har jeg laget hjerter med Royal Icing. Tok en del forsøk men fikk en del bra resultater til slutt. Legger ved oppskriften nedenfor bildet.

Royal Icing:

1 eggehvite
4-5 dråper sitronsaft
3,5 dl melis

En trenger ikke bruke de med en gang, legg de i en tupperware boks i skapet og ha de klar til du får bruk for dem. Ta også vare på de som ikke blir så fine, da jeg laget barbiekaken her tok jeg fram en av mine misslykkede hjerter og limte på noen blomster, og vips så hadde barbie en tiara :)

Legger ved noen bilder av cupcakes som jeg laget for en stund siden. Håper dette gir deg inspirasjon til å prøve selv :) I går laget jeg cupcakes til siste dag på jobben og de kommer i innlegg over helgen. Da vil jeg fortelle litt mer om hvordan jeg lager selve cupcakene og pynt i fondant, samt litt mer om glasuren.

Alle elsker cupcakes :)




Du finner meg og kakene på både Facebook og Instagram :)

Etiketter: ,