Gravemaskin trinn-for-trinn

Her er trinn-for-trinn på gravemaskinen fra Den Ultimate bursdagskaken for gutter som jeg laget tidligere. Stor stas for kjøretøy, hvertfall i dette huset :) Gravemaskinen er veldig enkel i design og det tok ikke lang tid å få den ferdig, så denne kan alle lett lage :) 
Så i dette innlegget vil jeg vise i bilder hvordan den lages og kun kommentere minimalt  :)



Start med en firkant i ønsket farge og størrelse som base.


Lag så et rektangel til førerhuset. Jeg synes det er fint å bruke forskjellige farger for å få litt mer liv i figuren. 

Dekkene trykket jeg ut med en stor sprøyte tip. Det er best å la de stivne før de limes fast på basen.


Trykk ut hvitehjulkapsler og lag små prikker slik at det ligner bolter.


Denne delen av gravemaskinen ble jeg ikke så fornøyd med. Anbefaler derfor å lage disse tynnere og kanskje noe kortere enn jeg gjorde. Hadde tenkt at selve kloa skulle klare å holde seg selv over bakken etter at jeg limet den til basen, men siden den ble alt for tung måtte jeg støtte opp med klosser under i stedet. La delene ligge over natten for å stivne før du limer de til basen.

Nå er det bare å sette på front og bak-lys og vinduer til førerhuset :)

Form kloa i den størrelsen du ønsker og skjær ut sikksakk mønster med kniv. 


Så er det bare å lime alle delene sammen og plassere gravemaskinen på kaken :) Ikke den mest avanserte figuren, men super enkel og nok til å gjøre en liten gutt veldig glad :) Så nå kan du også prøve å lage en slik eller finn fram en av lekene og sett som modell og skap din egen variant.
 
Du finner meg og kakene på både Facebook og Instagram :)


Etiketter: